ORIGINAL_ARTICLE
ارائه مدل پیش بینی مقاومت فشاری ستون های با مقاطع مستطیل محصور شده با الیاف پلیمری (FRP) به وسیله ی روش برنامه نویسی عبارتی ژنتیک (GEP)
در میان روش های مختلف برای مقاوم سازی و بهسازی سازه ها و بهخصوص ستون های بتنی، استفاده از مصالح الیاف پلیمری (FRP) به دلیل مزیت های فراوان رواج یافته است. پژوهشهای زیادی در ارتباط با رفتار این مصالح در اعضای مختلف سازه و تحت بارگذاری های مختلف صورت گرفته است. در این تحقیق، با بیان چالش های موجود در نمونه های با مقاطع مربع و مستطیل به بررسی و آنالیز مدل های ارائه شده به منظور تخمین مقاومت این نمونه ها پرداخته شده و مدلی بر اساس روش برنامهنویسی عبارتی ژنتیک (GEP)، ارائه گردیده است. این روش، بر مبنای استفاده از موالید تصادفی توابع مشخص می تواند به خوبی رابطه بین مجموع داده های ورودی و خروجی را تخمین زده و به عنوان جایگزین مناسبی برای جلوگیری از انجام آزمون های آزمایشگاهی مجدد به شمار رود. با استفاده از روابط متداول به منظور سنجش خطای مدل به دست آمده، می توان نتیجه گرفت تطابق خوبی بین داده های آزمایشگاهی و مقادیر تخمین زده شده وجود دارد. ضریب همبستگی بین داده های آزمایشگاهی و تخمین زده شده به وسیله ی مدل در مرحله ی آموزش و اعتبارسنجی به ترتیب 0.923 و 0.922 می باشند که نشان دهنده ی کارایی مناسب مدل ارائه شده بر پایه برنامه نویسی ژنتیک می باشد.
https://jcr.guilan.ac.ir/article_2733_823f17b49a8f0fe8a7de38a4314847aa.pdf
2018-03-21
5
18
10.22124/jcr.2018.7162.1191
الیاف پلیمری (FRP)
محصورشدگی
فشار جانبی
برنامهنویسی عبارتی ژنتیک (GEP)
پویان
فخاریان
pouyanfakharian@semnan.ac.ir
1
دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه سمنان
AUTHOR
حسین
نادرپور
naderpour@semnan.ac.ir
2
دانشیار، دانشکده مهندسی عمران، دانشکاه سمنان
LEAD_AUTHOR
عبدالحسین
حداد
ahadad@semnan.ac.ir
3
دانشیار، دانشکده مهندسی عمران، دانشکاه سمنان
AUTHOR
امیرحسین
رفیعیان
a.h.rafiean@semnan.ac.ir
4
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه سمنان
AUTHOR
دانیال
رضازاده عیدگاهی
d.rezazade@gmail.com
5
دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی عمران، دانشکاه سمنان
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
مقایسه آزمایش های نیمه مخرب break-off و Pull-off برای تعیین مقاومت فشاری بتن حاوی الیاف فولادی
در این مطالعه آزمایش های نیمه مخرب break-off و Pull-off برای ارزیابی مقاومت بتن حاوی الیاف فولادی در محل مورد بررسی قرار گرفته است. امروزه استفاده از الیاف فولادی، بعنوان یکی از راهحلهای مناسب مقابله با شکست ناگهانی بتن بسیار رواج یافته است، لذا بعنوان بتن مورد بررسی در این مقاله مورد استفاده قرار گرفته است. بمنظور فراهم کردن یک پایگاه آماری کامل، 24 طرح اختلاط انتخاب گردید. سپس، عوامل تاثیرگذار بر خصوصیات بتن حاوی الیاف فولادی و نتایج آزمایش Break-off و Pull-off مورد ارزیابی قرار گرفت. بررسی ها نشان میدهد علاوه بر مشخصات آزمایش، درصد و مشخصات الیاف فولادی تاثیر بسزایی بر خواص بتن و نتایج هر دو آزمایش دارد. نتایج نشان میدهد که ارزیابی مقاومت با روشهای فوق دارای قابلیت اعتماد مناسب میباشند، هر چند تخمین مقاومت بتن براساس یک منحنی کالیبراسیون کلی ممکن نیست. لذا منحنی های کالیبراسیون مستقل برای هر بتن بمنظور تفسیر واقع گرایانه نتایج ارائه گردیده است.
https://jcr.guilan.ac.ir/article_2736_e35cf08468a7a9fbd773e27942c9ed9d.pdf
2018-03-21
19
30
10.22124/jcr.2018.9140.1247
آزمایش break-off
آزمایش Pull-off
مقاومت بتن
الیاف فولادی
آزمایش نیمه مخرب
سید حسین
قاسم زاده موسوی نژاد
h.mosavi@guilan.ac.ir
1
عضو هیات علمی دانشگاه گیلان
LEAD_AUTHOR
بنیامین
گنجه خسروی
benyamin.ganjei@gmail.com
2
دانشجو دکتری عمران-سازه
عضو هئیت علمی موسسه آموزش عالی دیلمان
AUTHOR
جواد
رزاقی لنگرودی
javadr@guilan.ac.ir
3
عضو هیات علمی، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه گیلان
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی رفتار اتصالات خارجی تیر – ستون بتن مسلح با HPFRCC تحت بارهای چرخهای
در این مقاله جهت بررسی و ارزیابی امکان استفاده از کامپوزیتهای سیمانی الیافی توانمند ( HPFRCC) بهمنظور مرتفع ساختن نیاز آرماتورهای محصورشدگی (عرضی) و مشکلات اجرایی مربوطه در هسته اتصالات تیر به ستون تحت بارهای ناشی از زلزله دو نمونه اتصال خارجی تیر به ستون با مقیاس 2/1 ساخته و تحت بارگذاری چرخهای مورد آزمایش قرارگرفته است. بهنحویکه اتصالات تیر به ستون فاقد جزئیات لرزهای در هسته اتصال است. اتصال اول با بتن معمولی و اتصال دوم با HPFRCC در چشمه اتصال و نواحی بحرانی تیر ساخته شده است. مصالح سیمانی الیافی مورداستفاده در این مطالعه شامل الیاف ترکیبی، فولادی دو انتها قلاب و الیاف ماکروسینتتیک ترکیبی با میزان 2% حجمی است. مشخصات مکانیکی پایه HPFRCC توسط آزمایشهای فشاری و کشش تکمحوری تعیین گردیده است. رفتار هیسترسیس، شکلپذیری، سختی، استهلاک انرژی، الگوهای ترکخوردگی نمونه HPFRCC مورد تحلیل و بررسی قرارگرفته و با پاسخ چرخهای نمونههای بتن معمولی فاقد ضوابط لرزهای ویژه در چشمه اتصال مقایسه شدهاند. نتایج آزمایش حاکی از آن است که در مراحل پس از ترکخوردگی، اتصال HPFRCC سبب بهبود قابلتوجهی در ظرفیتهای برشی، خمشی و نیز رفتار تغییر شکل و تحمل خرابی، در مقایسه با نمونه بتن معمولی در مراحل نهایی شده است. بهطوریکه در اتصال HPFRCC میانگین بار حداکثر 21%، شکلپذیری 14% و انرژی جذبشده تجمعی 217% نسبت به اتصال بتن معمولی افزایش داشته است. همچنین مود شکست نمونههای HPFRCC نسبت به بتن معمولی فاقد جزئیات لرزهای از برشی به خمشی تغییر پیدا کرد.
https://jcr.guilan.ac.ir/article_2737_e09190c2adbc099230508c26f5abe229.pdf
2018-03-21
31
44
10.22124/jcr.2018.7995.1210
کامپوزیتهای سیمانی الیافی توانمند (HPFRCC)
سختشوندگی کرنش
اتصالات تیر به ستون
هسته اتصال
رفتار چرخهای
محمد حسین
ثقفی
saghafimh@yahoo.com
1
دانشجو دکتری دانشگاه فردوسی مشهد
AUTHOR
هاشم
شریعتمدار
shariatmadar@um.ac.ir
2
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد
LEAD_AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
شبیهسازی سه بعدی پلهای قوسی بتنی غیرمسلح راهآهن جهت تخمین فرکانسهای اصلی آنها براساس مشخصات هندسی و مکانیکی مختلف
پلهای قوسی بنایی به تعداد زیادی در شبکه راهآهن کشور موجود هستند که عمر بیشتر آنها بیش از هفتاد سال است. این پلها نه تنها برای بارهای زلزله طراحی نشدهاند، بلکه اخیراً نیز استفاده از قطارهای سریعالسیر در شبکه راهآهن به مسئله مهمی تبدیل گشته است. برای این منظور محاسبه فرکانسهای اصلی این سازهها جهت تفسیر رفتار آنها در برابر زلزلهها و قطارهای سریعالسیر یک امر ضروری بهنظر میرسد. برای ارزیابی رفتار این پلها بهعلت رفتار پیچیده آنها، نیاز به آزمایشهای میدانی است. باتوجه به تعدد این پلها در شبکه راهآهن امکان انجام آزمایشهای میدانی بر روی همه آنها وجود ندارد، از اینرو جهت مطالعه رفتار این پلها نیاز به شبیهسازی دقیق آنها میباشد. برای اینکه بتوان رفتار این پلها را بهم مربوط کرد پارامترهای زیادی از جمله: تعداد دهانه، طول دهانه، مشخصات هندسی قوس و مشخصات مکانیکی مصالح وجود دارد. در مطالعه حاضر با استفاده از نتایج میدانی انجام گرفته شده بر روی پلهای قوسی، از جهت تحلیل سه بعدی 64 مدل عددی بههنگام شده که دارای مشخصات هندسی و فیزیکی متفاوتی هستند، استفاده شده است. نتایج بدست آمده نشان میدهد که تغییرشکل مودی اصلی این سازهها در جهت طولی و عرضی آنها است. همچنین نتایج حاکی از آن است که فرکانس این پلها کاملاً وابسته به طول دهانه آنها است، که در آن با افزایش طول دهانه و تعداد دهانه، فرکانسهای اصلی این سازهها کاهش مییایند. در انتها روابطی جهت محاسبه فرکانس پلهای قوسی ارائه گردیده و با سایر مراجع مقایسه شده است.
https://jcr.guilan.ac.ir/article_2734_04ec28f1aea5b1a9b11cdb10b4ff00db.pdf
2018-03-21
45
60
10.22124/jcr.2018.7397.1193
پلهای قوسی بتنی غیرمسلح
شبیهسازی سهبعدی اجزا محدود
تحلیل مودال
فرکانسهای اصلی
عادل
محمودی
mamou1347@yahoo.com
1
دانشجوی دکتری، پژوهشگاه شاخص پروژه
AUTHOR
نعمت
حسنی
n_hassani@sbu.ac.ir
2
استاد گروه عمران، پردیس شهید عباسپور، دانشگاه شهید بهستی
AUTHOR
مهدی
یزدانی
m-yazdani@araku.ac.ir
3
استادیار، گروه مهندسی عمران، دانشکده مهندسی، دانشگاه اراک، اراک، ایران
LEAD_AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
تأثیر نانورس بر مشخصات رئولوژیکی، مکانیکی و دوام کامپوزیتهای سیمانی
بتن در کلیه ابعاد طولی مادهای ناهمگون بهحساب میآید و ریزساختار آن در طی دهههای متمادی در حال تکامل یافتن است. با استفاده از نانوذرات، تغییر در ریزساختار مصالح سیمانی با هدف کنترل مشخصات روانی و مکانیکی از اولین میکروثانیه ممکن است. این پژوهش با هدف انجام مطالعات جامعی در خصوص بررسی تأثیرات ناشی از افزودن مقادیر مختلف نانورس بر بهبود مشخصات کامپوزیتهای سیمانی برنامهریزی گردید. ازاینرو خمیرها و ملات های سیمانی با نسبتهای مختلف جایگزینی (0%، 0.5%، 1%، 1.5%، 2% و 3% وزن سیمان مصرفی) ساختهشده و تأثیرات افزودن نانورس بر تغییر در دمای هیدراسیون، مشخصات رئولوژیکی (چسبندگی، تعیین آب نرمال و زمان گیرش)، مکانیکی (مقاومت فشاری) و دوام (جذب آب و انقباض ناشی از خشکشدگی) مخلوطهای مذکور مورد مطالعه قرار گرفت. همچنین ریزساختار ماتریس سیمانی با استفاده از میکروسکوپ الکترونی روبشی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج آزمایشها حاکی از تأثیرات مطلوب افزودن نانوذرات رس بر رفتار کامپوزیتهای سیمانی مورد مطالعه است.
https://jcr.guilan.ac.ir/article_2735_fa3fadccd456912e1733db3555441ded.pdf
2018-03-21
61
74
10.22124/jcr.2018.7820.1206
نانورس
کامپوزیت سیمانی
مشخصات رئولوژیکی
مقاومت فشاری
SEM
میرعلیمحمد
میرگذار لنگرودی
ali_mirgozar@yahoo.com
1
دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت
AUTHOR
یعقوب
محمدی
yaghoubm@uma.ac.ir
2
دانشیار گروه مهدسی عمران دانشگاه محقق اردبیلی
LEAD_AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
تاثیر اسید سولفوریک بر بتن زیست سازگار حاوی سرباره ذغال سنگ و نانوسیلیس
بتن یکی از پرمصرف ترین مواد در دنیا به شمار می رود، از این رو بهبود خواص مکانیکی و همچنین زیست سازگاری آن مورد توجه بسیاری از محققین قرار گرفته است. امروزه استفاده از پوزولانهای طبیعی بهعنوان راه حلی در جهت رسیدن به این اهداف مطرح شده است. در این تحقیق تاثیر مقادیر متفاوت پوزولان سرباره ذغال سنگ و ترکیب درصدهای مختلف نانوسیلیس بر خواص بتن در محیط سولفاته مورد بررسی قرار گرفت. بدین منظور برای هر طرح اختلاط، شش نمونه مکعبی cm 5*5*5 ساخته شد و پس از 28 روز عمل آوری در آب، مقاومت فشاری نیمی از نمونه ها مورد ارزیابی قرار گرفت و سایر نمونه ها 14 روز دیگر در اسید سولفوریک 30% عمل آوری شدند. نتایج نشان داد استفاده از پوزولان در حدود 15 درصد وزنی سیمان در بتن، موجب افزایش مقاومت فشاری بتن نسبت به نمونههای بدون پوزولان گردید. همچنین به کارگیری پوزولان در بتن، منجر به کاهش جذب آب توسط نمونهها شد که این امر میتواند منجر به بهبود پارامتر دوام در بتن شود. استفاده از نانوسیلیس به مقدار زیادی مقاومت فشاری بتن را دراکثر نمونههای حاوی نانوسیلیس نسبت به نمونههای بدون نانوسیلیس افزایش داد و این افزایش متناسب با مقدار نانوسیلیس بهکار رفته بود. علی رغم تاثیر مثبت پوزولان و نانوسیلیس بر خواص بتن، این ترکیبات نتوانستند تاثیر مثبتی بر مقاومت فشاری بتن در معرض اسید سولفوریک داشته باشند و نمونههایی که حاوی سیمان بودند مقاومت فشاری بیشتری نسبت به نمونههایی که درصدی از سیمان آنها بهوسیله پوزولان جایگزین شده بود نشان دادند.
https://jcr.guilan.ac.ir/article_2738_59ef4cefe5eec8fe76e54ebdc9ac021f.pdf
2018-03-21
75
84
10.22124/jcr.2018.5354.1104
بتن
پوزولان سرباره ذغال سنگ
نانوسیلیس
اسید سولفوریک
سمیه
بختیاری
bakhtiari@sirjantech.ac.ir
1
استادیار گروه مهندسی عمران، دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی سیرجان
LEAD_AUTHOR
رضا
سنجری میجان
reza.sanjari1372@yahoo.com
2
دانشجوی سابق کارشناسی، گروه مهندسی عمران دانشگاه صنعتی سیرجان
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
دوام سیمان های دو و سه جزئی در برابر پدیده واکنش قلیایی سیلیسی سنگدانه
در سال های اخیر، با توجه به ملاحظات زیست محیطی و اقتصادی و اهمیت توجه به توسعه پایدار، ضرورت جایگزینی بخشی از کلینکر سیمان با افزودنی های معدنی مناسب نظیر پودر سنگ آهک، پوزولانئهای طبیعی و مصنوعی، سرباره ها و . . .، به خوبی درک شده است. مقاله حاضر به ارزیابی برخی خصوصیات فیزیکی و دوام سیمان های پرتلند، پرتلند آهکی، پرتلند پوزولانی و پرتلند پوزولانی – آهکی در برابر واکنش قلیایی سیلیسی سنگدانه ها پرداخته است. جهت انجام این پژوهش، پس از تهیه سنگدانه هایی نسبتاً فعال از حیث واکنش قلیایی سیلیسی، که در یکی از پروژه های کشور استفاده شده بود، اقدام به انجام آزمایش هایی چون غلظت نرمال و زمان گیرش خمیرهای سیمان، انبساط تسریع شده نمونه های منشوری ملات در محلول سود و تغییرات مقاومت فشاری نمونه های مکعبی ملات در محیطی مستعد انجام این واکنش، نمودیم. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد، دوام سیمان های آمیخته حاوی پوزولان تراس به مقدار قابل ملاحظه ای از سایر سیمان های مورد بررسی بالاتر است. ضمناً، نتایج حاصل از روش انبساط تسریع شده ملات، با روش جدید استفاده شده در این پژوهش، انطباق نسبتاً خوبی داشت.
https://jcr.guilan.ac.ir/article_2731_f13bdae0db85e7e1bdc901536384477b.pdf
2018-03-21
85
95
10.22124/jcr.2018.2559.1039
واکنش قلیایی سیلیسی
پودر سنگ آهک
تراس
مقاومت فشاری
انبساط تسریع شده
ابراهیم
قیاسوند
e.ghiasvand@basu.ac.ir
1
عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا
LEAD_AUTHOR
طیب
ملکی
tayyeb.eng.maleki@gmail.com
2
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی و مدیریت ساخت دانشگاه آزاد اسلامی اراک
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
توسعه رابطه تنش-کرنش پوپوویچ برای بتنهای محصور شده
در سالهای اخیر مطالعات زیادی بر روی اثر محصورشدگی در بتنهای پرمقاومت انجام شده است. یکی از کاربردهای مهم این نوع بتنها در ستونهای ساختمانهای بلند مرتبه میباشد که مقاومت و شکلپذیری آنها در اثر پدیده محصور شدگی به نحو چشمگیری افزایش مییابد. برای تخمین این افزایش و همچنین شبیه سازی رفتار این ستونها ارائه یک مدل تنش-کرنش فشاری بتن با منظور کردن پدیده محصور شدگی ضروری میباشد. در این مقاله تعدادی از مدلهای تنش-کرنش شناخته شده و پرکاربرد با استفاده از دادههای تجربی بدست آمده توسط محققان مختلف بر روی پدیده محصور شدگی مورد ارزیابی قرار میگیرند. مقاومت مشخصه بتن، مدول الاستیسیته، کرنش متناظر تنش حداکثر و فشار محصور شدگی به عنوان پارامترهای موثر در رفتار بتنهای محصور شده در نظر گرفته میشوند. بر اساس این بررسی، یک مدل مشخصه توسعه یافته با در نظر گرفتن اثرات محصورشدگی برای بتنهای با مقاومت معمولی و پرمقاومت پیشنهاد شده است. مدل پیشنهادی تنها تابعی از مقاومت مشخصه و فشار محصورشدگی میباشد. مقایسه نتایج پیشبینی شده توسط این مدل با نتایج تجربی ارائه شده برای دامنه وسیعی از مقاومتهای مشخصه از 20 تا 120 مگاپاسکال و سطحهای مختلف محصور شدگی تطابق مناسبی را نشان میدهد.
https://jcr.guilan.ac.ir/article_2732_7a283fbf8b24aebc0d8f61fe7f9e1d8d.pdf
2018-03-21
97
108
10.22124/jcr.2018.6451.1162
اثر محصور شدگی
بتن پرمقاومت
رابطه تنش-کرنش
ستون بتنی
هوشنگ
دباغ
h.dabbagh@uok.ac.ir
1
عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان
LEAD_AUTHOR
محمد سلمان
قوامی
ms.ghavami@eng.uok.ac.ir
2
دانشجوی دکتری سازه، دانشکده مهندسی، دانشگاه کردستان
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی اثرات ترکیب VMA و پودر سنگ آهک بر خواص بتن تازه و سخت شده خود تراکم
بطور کلی scc از نظر ماده ای که جهت اصلاح گرانروی در آن به کار می رود به سه دسته تقسیم می شود؛ دسته اول: بتن خود تراکم نوع پودری. دسته دوم: بتن خود تراکم نوع دارایVMA . دسته سوم: بتن خودتراکم نوع ترکیبی. در این تحقیق 5 طرح بتن خود تراکم با VMA و پودر سنگ آهک وترکیب هر دو ساخته شد که ازVMA با در صدهای 0.05 و0.1 .0.15 و0.2 بر حسب وزن سیمان ، به عنوان جایگزین پودر سنگ آهک در طرح ها استفاده شد تا امکان اصلاح گرانروی بررسی شود. مخلوط های طرح شده در حالت تازه آزمایش های رئولوژی مختلف از قبیل جریان اسلامپ،T 50 ،قیف V ، قیف V 5 دقیقه ، حلقه J و جعبه L قرار گرفتند تا از نظر خصوصیات خودتراکمی در محدوده استاندارد قرار گیرند. پس از تأیید شدن در این قسمت، طرح ها برای تعیین مقاومت فشاری در سن7 و28 روزه تحت آزمایش قرار گرفتند ومقایسه اثرات VMA و پودر سنگ آهک با نسبتهای مختلف در آزمایش های بتن تازه و سخت شده مورد بررسی قرار گرفت نتایج نشان می دهد با افزایش VMA در طرح ها باعث ایجاد حباب شده و وزن مخصوص حداکثر 12.9 درصد کاهش و مقاومت فشاری حداکثر 60 درصد کاهش پیدا کرده است .
https://jcr.guilan.ac.ir/article_2740_11c94395345ce99ac9c34fd2ef2420a7.pdf
2018-03-21
109
118
10.22124/jcr.2018.2634.1028
بتن خود تراکم
پودر سنگ آهک
VMA
لزجت
مقاومت
سید وحید
عاقبت خواه
vahid.aghebatkhah@gmail.com
1
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات خراسان رضوی، گروه عمران، ، نیشابور، ایران
LEAD_AUTHOR
حمید
وارسته پور
hamid_v_p@yahoo.com
2
استادیار موسسه آموزش عالی صنعت آب و برق
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی تأثیر درجه حرارت بالا بر مقاومت فشاری دراز مدت بتن خودتراکم حاوی افزودنیهای پودری دو جزئی
استفاده از بتن خودتراکم به دلیل خواص رئولوژی منحصر به فرد در مقاطع پرآرماتور و مقاطعی که انجام عملیات ویبره با مشکلاتی روبه رو باشد رو به گسترش است. همچنین تحقیقات متعددی در رابطه با تأثیر مثبت استفاده از پوزولانها به منظور بهبود خواص مکانیکی و بخصوص دوام بتن توسط محققین مختلف ثبت شده است. در این تحقیق به بررسی تأثیر درجه حرارت بالا بر خواص سخت شده بتن خودتراکم حاوی افزودنیهای پودری مختلف پرداخته شده است. بدین منظور برای بتن خودتراکم شاهد (فاقد پوزولان) از طرح اختلاطی مطابق با دستورالعمل ACI 237R-07 استفاده شده است. ابتدا به منظور اطمینان از ارضای رواداری مربوط به کنترل کیفی بتن خودتراکم در حالت تازه، آزمایشهای جریان اسلامپ ، جعبه L ، T50 و قیف V ، بر روی تمامی مخلوطهای ساخته شده انجام گرفت. سپس بتن سخت شده حاوی مواد معدنی مختلف ( متاکائولن ، خاکستربادی ، زئولیت ، دوده سیلیس ) تحت درجه حرارت بالا (300 ، 500 و 700 درجه سانتیگراد) قرار داده شد و توسط آزمایش مقاومت فشاری در سن 91 روزه ، خواص مکانیکی بتن ارزیابی شده است.
https://jcr.guilan.ac.ir/article_2739_4ddc0b309ded8fd42b88bcdccb137ca3.pdf
2018-03-21
119
128
10.22124/jcr.2018.6968.1178
بتن خود تراکم
خواص سخت شده
افزودنیهای پودری
درجه حرارت بالا
جواد
برنجیان
berennjian@nit.ac.ir
1
استادیار دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
AUTHOR
نینا
تیلا
nina87t@gmail.com
2
کارشناس ارشد موسسه آموزش عالی طبری بابل
AUTHOR
محمدجواد
طاهری امیری
jvd.taheri@gmail.com
3
دانشجوی دکترای دانشگاه صنعتی بابل
LEAD_AUTHOR
علی
اشرفیان
ali_ashrafian@yahoo.com
4
دانشجوی کارشناسی ارشد موسسه آموزش عالی طبری بابل
AUTHOR